Monday, September 24, 2012

Аудирование: 12. Esplanadilla Arabian myymälässä

Onko sinulla sopiva lahja mielessä ?


No ei oikeastaan.


Ehkä joku kaunis käyttöesine voisi olla kiva.


Äiti pitää kovasti suomalaisesta muotoilusta.


Hei, katso, mitä ihania kattiloita.


Hyvin kauniita, mutta en minä taida kuitenkaan ostaa äidille kattilaa syntymäpäivälahjaksi.


Hänellä on vaikka kuinka paljon kattiloita.


Eikä hän edes pidä ruoanlaitosta.


Jutta, täällä on kivoja maljakoita.


Joo, mutta äidillä on jo tuollainen Alvar Aallon maljakko.


Hän pitää siinä aina keltaisia tulppaaneita.


Ai, no ei sinusta maljakkoa kannata ostaa.


Hei, mitä tuolla on ?


Lintuja.


Nämäkö ?


Nämä ovat kannuja


Nämä ovat hauskoja ja tyylikkäitä, eivätkö olekin ?


Koot-kot-kot-kot-kot


Ovatko nämä kaliita ?


Hinta on pohjassa.


Kaksisataayhdeksänkymmentäviisi markkaa


Ei, tämä on liian kallis äidille


Hän rakastaa lintuja.


No sitten tällainen kannu on kiva lahja


Auta nyt minua valitsemaan.


Minusta nuo pienet ovat epäkäytännöllisiä.


Nämä isot ovat käteviä, esimerkiksi, vesikannuna.


Olet oikeassa.


Mutta, tämä on käytännöllinen koko.


Mutta kumpi väri ?


Otatko sinä mustan vai valkoisen ?


No, kumman minä nyt otan ?


Tämä musta on vähän variksen näköinen


Minä ostan äidille tämän.


Joo.


Mitä jos tämä menee matkalla rikki ?


Ei varmasti mene.


Jos sinä annat pakata sen täällä, niin sinun ei yhtään tarvitse pelätä, että se menee rikki.


Se menee varmasti ehjänä perille.


Onko sinulla sopiva lahja mielessä.


Auta nyt minua valitsemaan.


Olet oikeassa.


Tavataan taas !


No comments:

Post a Comment