Saturday, August 4, 2012

Аудирование: 5. Jutan uudessa asunnossa

Minä asun tuolla, toisessa kerroksessa.


Nuo ikkunat tuolla ovat minun.


Nuoko tuossa keskellä ?


Joo, nuo vihreät verhot ovat minun.


Tässä talossa ei ole hissiä.


Vaikka tässä on viisi kerrosta.


Vanha talo.


Voi, miten kaunis kaksio !


Näin iso olohuone.


Tämä ihanan valoisa.


Miten suuri pöytä ja kauniit tuolit.


Tuo sohva on myös kiva.


Ja se on kätevä.


Siinä voi nukkua kaksi henkeä.


Hyvä tietää.


Jos me joskus illalla myöhään emme enää pääse bussilla kotiin.


Mmm, tervetuloa.


Tässä on keittiö.


Minä myös nukun täällä.


Keittiössäkö ?


Kyllä.


Tämä on aika iso, eikö olekin ?


Niin on.


Hei, täällä on tietokoneekin.


Onko se sinun ?


Ei ole.


Se on tämän asunnon omistajan.


Mutta minä saan käyttää sitä.


Reilu mies.


Eikö olekin ?


Kaikki tavarat täällä ovat hänen.


Miksi hän ei itse asu täällä ?


Hän on ulkomailla töissä.


Tässä eteisessä on vessa ja kylpyhuone.


Kylpyhuoneessa on suihku ja amme.


Onko tässä talossa myös sauna ?


On, se on kellarissa.


Voin käydä saunassa joka keskiviikko.


Sinäkin voit tulla, jos haluat.


Oikein hyvä ajatus.


Tulen varmasti joskus.


Kiitos kutsusta.


Voi, onko kello jo noin paljon ?


Minä olen myöhässä.


Eikä kotona ole ruokaa.


Eikö Kari voi käydä kaupassa ?


Niin ehkä.


Voinko minä soittaa kotiin ?


Tietysti, tuossa on puhelin.


Hyvä.


Kuusi, neljä, seitsemän, kahdeksan, yhdeksän, nolla, kolme..


Kukaan ei vastaa.


Kari ei ole vielä kotona.


No, minä menen nyt.


Soitanko minä ensi viikolla vai soitatko sinä ?


Kyllä minä soitan.


Hei hei !


Moi moi !


Onko se sinun ?


Ei ole.


Onko tässä talossa myös sauna ?


On.


Eikö Kari voi käydä kaupassa ?


Niin ehkä.


Kiitos kutsusta !


Tervetuloa !


Tavataan taas !


No comments:

Post a Comment