Saturday, August 4, 2012

Аудирование: 6. Yliopiston kirjastossa

Arvaa, kuka.


Moi ! Anssi !


Sinä istut aina kirjastossa.


No, en istu.


Mitä sinä olet täällä keskellä päivää ?


Miksi sinä et ole työssä ?


Minä olen työssä, mutta nyt minulla on tauko.


Ai, kuinka pitkä tauko sinulla on ?


Noin puoli tuntia.


Onko sinulla aikaa käydä kahvilla ?


En tiedä.


Kuinka paljon kello on ?


Melkein kaksi.


Eikö sinulla ole kelloa ?


On, kotona.


Minulla on aina aamulla kiire.


Ahaa, mutta onko sinulla aikaa käydä nopeasti kahvilla ?


Ei oikeastaan, kun kello on jo noin paljon.


Kurssi alkaa viisitoista yli kaksi.


No, ei se sitten käy.


Voi harmi.


No, illalla sitten ?


Sekään ei sovi tänään.


Hetkinen, minulla on kalenteri laukussa.


Perjantaina olen Karin ja Annan luona.


Mutta lauantaina minulla ei ole mitään erikoista.


Minulla ei ole nyt kalenteria mukana, mutta kyllä lauantai varmasti sopii.


No, miten me nyt sovimme ?


Me voimme tavata lauantaina.


Mihin aikaan ?


Vaikka puoli yhdeksän.


Niin myöhään !


No, sitten kello seitsemän.


Se on sopiva aika.


Mutta missä ?


Vaikka Engelissä.


Se on kiva paikka.


Anteeksi, mutta voitteko te olla hiljaa tai mennä ulos !


Te häiritsette !


Voi anteeksi !


Anssi, soitatko minulle, jos et voi tulla lauantaina ?


Tietysti, sinäkin voit soittaa.


Minulla on puhelinvastaaja, se on aina päällä.


Mitä, eikö sinulla vielä ole matkapuhelinta ?


Ai, kännykkä ?


No ei vielä, minä menen nyt.


Siis lauantaina, Engelissä, kello seitsemän.


Moi moi !


Minulla on puhelinvastaaja.


Mitä, eikö sinulla vielä ole matkapuhelinta ?


Kuinka paljon kello on ?


Mihin aikaan ?


Voi anteeksi !


Tavataan taas !



No comments:

Post a Comment