Sunday, August 5, 2012

Аудирование: 7. Miten Tapiolaan pääsee?

Kuule, miten Tapiolaan pääsee ?


Pääseekö sinne metrolla ?


Ei pääse.


Sinne pääsee kätevästi bussilla numero yhdeksän.


Pysäkki on aivan Annan ja Karin talon edessä.


Sinun täytyy vaan mennä kadun yli.


Hetki vain.


Missä se kynä nyt on ?


Tuossa lattialla.


Mikä se bussin numero on ?


Yhdeksän.


Hyvä.


Ja mistä se lähtee ?


Keskustasta.


Linja-autoasemalta.


Voinko minä piirtää tähän paperiin ?


Tietysti.


Tämä tässä on linja-autoasema.


Tapiolan bussit lähtevät tästä.


Yhdeksän kulkee aika harvoin illalla.


Vaikka se päivällä menee monta kertaa tunnissa.


Minun täytyy olla siellä noin kello seitsemän.


Sitten sinun täytyy lähteä ajoissa, heti kuuden jälkeen.


Matka kestää noin puoli tuntia.


Sinun kannattaa mennä linja-autoasemalle ja katsoa mihin aikaan bussit lähtevät.


Eikö sinne voi soittaa ?


Tottakai.


Mutta se on aika kallista.


Minä voin katsoa puhelinluettelosta, mikä numero se on.


Soitanko minä vai soitatko sinä itse ?


Minä soitan kyllä itse.


Mutta voitko pysyä tässä kun minä soitan ?


Ehkä minä tarvitsen apua.


Selvä.


Tässä on numero.


Aikatauluneuvonta.


Yhdeksän, kuusi, nolla, nolla, neljä, nolla, nolla, nolla.


Tässä on Jutta Schneider


Hyvää päivää !


Voitteko te sanoa milloin bussi numero yhdeksän lähtee linja-autoasemalta Tapiolaan...


Perjantaina....illalla, kuuden jälkeen


Anteeksi, voitteko puhua hitaasti, olen ulkomaalainen..


Siis kello puoli seitsemän


Ja sitten minulla on vielä toinen kysymys


Mihin aikaan yöllä lähtee viimeinen bussi Tapiolasta takaisin kaupunkiin ?


Siis kello puoli yksi


Kiitos


Sinä pärjäät missä vain


No melkein


Mutta usein ihmiset puhuvat puhelimessa niin nopeasti, että en ymmärrä, mitä he sanovat.


Sinun kannattaa varmasti aina heti sanoa, että olet ulkomaalainen.


Kuule, miten Tapiolaan pääsee ?


Pääseekö sinne metrolla ?


Minun täytyy olla siellä noin kello seitsemän


Sitten sinun täytyy lähteä ajoissa


Anteeksi, voitteko puhua hitaasti !


Tavataan taas !


No comments:

Post a Comment