Friday, October 19, 2012

Аудирование: 13. Postissa

Voi kun tämä kestää kauan !


Minä vihaan jonossa seisomista.


Viihdyn Suomessa juuri siksi, että jonot eivät ole täällä niin pitkiä.


Älä nyt hermostu.


Mitä tuossa paketissa on ?


Runokirja.


Suomalaisia runoja saksaksi.


Kenelle sinä lähetät sen ?


Veljeni vaimolle lahjaksi.


Onko hänellä syntymäpäivä ?


On.


Hän täyttää kaksikymmentäseitsemän vuotta ensi keskiviikkona.


Jo ylihuomenna ?


Ehtiikö sinun pakettisi perille ?


Minä lähetän tämän pikana...


Hei, täällä on kauniita kortteja.


Minä lähetän usein postikortteja isoäidilleni.


Hän on vähän yksinäinen ja tulee aina iloiseksi kortista.


Nämä minä otan.


Oletko sinä liian laiska kirjoittamaan kirjeitä ?


Minä en koskaan tiedä, mitä kirjoittaisin.


Hei !


Päivää !


Tämä pieni paketti pikana Saksaan, sitten nämä kortit ja kaksikymmentä postimerkkiä Eurooppaan.


Ei noita tavallisia, eikö teillä ole kauniita postimerkkejä ?


Nuo ovat hyviä.


Onko paketti jo keskiviikkona perillä Berliinissä.


Kyllä sen periaatteessa pitäisi olla, mutta en uskalla luvata aivan varmasti.


Tämä tekee yhteensä yhdeksänkymmentäkuusi markkaa ja viisikymmentä penniä.


Olkaa hyvä !


Kiitos.


Ja kolme markkaa viisikymmentä penniä noin, ole hyvä.


Kiitos.


Hei hei !


Minä olen utelias kuulemaan mitä sinun veljesi vaimo pitää sinun lahjastasi.


Olen varma, että hän pitää siitä.


Hän on kova lukemaan.


Minä en ymmärrä runoja.


Minusta ne ovat vaikeita ymmärtää.


Eivät kaikki runot ole vaikeita.


Minä luen niitä silloin tällöin.


Me voisimme joskus lukea jotakin yhdessä.


Minä en lue runoja vapaaehtoisesti.


Olen ihan liian kärsimätön.


No mutta, jos sinä olet kärsimätön, sinun kannattaa aina pitää pieni runokirja mukana.


Sitten sinulla on aina lukemista kun istut bussissa tai joudut pitkään jonoon.


Anna, minä ymmärrän, että sinä tarkoitat hyvää, mutta ei kannata yrittää.


Hän on kova lukemaan.


Oletko sinä liian laiska kirjoittamaan kirjeitä


Tämä tekee yhteensä yhdeksänkymmentäkuusi markkaa ja viisikymmentä penniä.


Olkaa hyvä.


Ja kolme markkaa viisikymmentä penniä noin, ole hyvä.


Tavataan taas !

No comments:

Post a Comment