Sunday, October 21, 2012

Аудирование: 14. Minkäläinen sinä olit lapsena?


Jutta, minkäläinen sinä olit lapsena ?


Miten niin ?


Ihan tavallinen kai.


Olitko sinä jo silloin noin päättäväinen ja energinen ?


Tarkoitatko ehkä itsepäinen ja kova puhumaan ?


Kyllä kai.


Olin ainoa tyttö.


Minulla on kaksi veljeä.


Kertoisit jotakin perheestäsi


No, meillä oli iso talo, ja sen ympärillä puutarha.


Ja kaksi autoa, mutta ei sentään uima-allasta.


Isälläni oli oma yritys, ja hän oli paljon poissa kotoa.


Äiti auttoi häntä töissä.


Mutta hän oli tavallisesti kotona aamulla, kun lähdimme kouluun ja iltapäivällä, kun tulimme kotiin


Minkäläinen sinun äitisi oli ?


Äitikö ?


Hän huolehti aina siitä, että meillä oli puhdas nenäliina ja kampa mukana.


Ja siistit vaatteet tietysti.


Minun hameeni ei saanut olla liian lyhyt, eikä Hansin tukka liian pitkä.


Dieter ei saanut polttaa tupakkaa


Te saitte hyvän kasvatuksen.


No jaa


Minä olin pienenä ylpeä siitä, että minulla oli kaksi komeaa veljeä


Joskus pääsin heidän kanssaan jalkapallo-otteluun.


Mutta minkäläinen lapsi sinä olit ?


Rauhallinen


Minä olin ainoa lapsi.


Olin aika ujo, eikä minulla ollut paljon kavereita.


Olitko sinä yksinäinen ?


No, olin usein yksin kotona


Mutta kaikkeen tottuu.


Missä sinun äitisi sitten oli ?


Töissä tietysti.


Minun vanhempani tulivat kotiin vasta kuuden jälkeen.


Sinä taisit olla itsenäinen lapsi.


Joo


Minä luin paljon.


Vähän aikaa piirsin myös sarjakuvia.


Ai niin, minä pelasin myös šakkia serkkuni kanssa


Me olimme siinä aika hyviä


Etkö sinä harrastanut ollenkaan urheilua ?


No, kyllä minä joskus talvella kävin pelaamassa jääkiekkoa, mutta en ollut kovin hyvä urheilussa.


Minä olin vähän ... lihava.


Sinäkö ?


Vaikea uskoa


Nyt sinä olet noin hoikka ja hyvännäköinen.


Älähän nyt.


Minä muutuin kovasti seitsemäntoistavuotiaana.


Minä aloin käydä viikonloppuna ulkona, polttaa ja juoda olutta.


Ja aloitti tietysti myös kiinnostua tytöistä.


No-o-o, en ihan silloin vielä.


Etkö sinä harrastanut ollenkaan urheilua ?



No, kyllä minä joskus talvella kävin pelaamassa jääkiekkoa,


mutta en ollut kovin hyvä urheilussa.


Tavataan taas !

No comments:

Post a Comment