Saturday, November 3, 2012

Аудирование: 16. Jutan yläkerrassa tehdään remonttia

Hei !


Täällä on Jutta


Hyvä, että olet kotona, minä taidan tulla hulluksi.


Ohoo, kuulostaa dramaattiselta.


Mikä sinulla on hätänä ?


Minun yläkerrassani tehdään isoa remonttia.


Ei siinä miehet olivat töissä vaan arkisin kahdeksasta neljään


Mutta tänään, siis lauantaina, minä heräsin jo kello seitsemän kamalaan meteliin


Voi miten ikävää


Mitä siellä oikein tehdään ?


No, siellä soitetaan kovaa musiikkiä, lauletaan ja huudetaan ja siirretään huonekaluja edes takaisin.


Siellä on kolme miestä työssä.


Minä kävin jo kysymässä, milloin remontti on valmis


Ja voitko kuvitella, mitä se mies sanoi.


”Se on valmis sitten, kun se on valmis".


Minä aioin kysyä, miksi hän oli minulle niin epäystävällinen.


Mutta en sitten viitsinyt alkaa riidellä, kun siellä oli niin kova meteli.


Eihän se nyt kummallinen kysymys ollut, vai oliko sinusta ?


Ei tietenkään, mutta ehkä hänen oli vaikeaa vastata siihen


Se remontti halutaan varmasti saada nopeasti valmiiksi, koska töitä tehdään viikonloppuna.


Ehkä se asunto myydään tai vuokrataan.


Ei sitä myydä, eikä vuokrata


Eikä minua kiinnosta, mitä sillä asunnolla tehdään.


Kuvittele nyt, kohta siellä tietysti aletaan maalata, ja sitten se maali haisee koko talossa.


Minä saan päänsärkyä jo pelkästä ajatuksesta.


Älä nyt suutu, Jutta.


Mutta etköhän sinä vähän liioittele ?


Sinun on helppo suhtautua kaikkeen rauhallisesti, kun olet saanut nukkua tarpeeksi.


No, sinä voisit tietysti käydä valittamassa siitä isännöitsijalle tai sitten sinä voisit tulla tänne.


Oikeastaan täällä onkin ihan liian rauhallista


Enkä minä usko, että siellä sunnuntaina tehdään töitä.


Mistä sinä sen tiedät ?


Minusta ei ole oikein, ettei ihmisen anneta olla rauhassa omassa kodissaan


No, siinä sinä olet ihan oikeassa.


Väärinhän se on, mutta sellaista sattuu joskus.


Silloin kannattaa vain yrittää ottaa rauhallisesti.


Hm, rauhallisesti.


No, yritetään sitten.


Voi miten ikävää.


Kuvittele nyt.


sellaista sattuu joskus


Ei tietenkään


Tavataan taas !

4 comments:

  1. Добрый день! Когда Ютта говорит /Minä saan päänsärkyä jo pelkästään ajatuksesta./, кажется здесь ошибка. Вместо pelkästään слышится pelkästä (элатив от pelkkä (лишь,только), хотя смысл не меняется (pelkästään тоже переводится, как лишь, только).

    ReplyDelete
  2. Оно согласуется с существительным ajatus (pelkästä ajatuksesta)

    ReplyDelete
  3. В фразе /Oikeastaan täällä onkin liian rauhallista/ пропущено слово ihan /Oikeastaan täällä onkin ihan liian rauhallista/

    ReplyDelete