Sunday, November 11, 2012

Аудирование: 17. Кirjallisuuden laitoksella

Hyvää päivää !


Päivää !


Minä olen Jutta Schneider.


Olen saksalainen suomen kielen ja kulttuurin opiskelija


Minä haluaisin tietää, olisiko teillä jokin minulle sopiva suomen kirjallisuuden kurssi.


Kaikki meidän kurssimme ovat suomalaisen kirjallisuuden kursseja.


Niillä tarkastellaan kotimaista kirjallisuutta eri aikakausina ja eri näkökulmista.


Osaisitko sanoa, mistä mahdollisesti olisit kiinnostunut.


Mmm, en oikein tiedä.


Suomalaisesta kirjallisuudesta yleensä


Minä en tiedä siitä yhtään mitään.


No sitten tässä opinto-oppaassa on kurssi, joka saattaisi olla sinulle sopiva.


Suomalaisen kirjallisuuden klassikot.


Klassikot


Käsitelläänkö siellä vain vanhaa kirjallisuutta ?


Ei, sekä vanhaa, että uutta.


Ensin on suomen kirjallisuuden historian kurssi.


Ja sen jälkeen kaksi kurssia, joilla luetaan kirjallisuutta, tehdään analyysi erityyppisistä teksteistä ja keskustellaan niistä.


Ensimmäisellä kurssilla käsitellään kirjallisuutta tuhat kahdeksansataaluvulta tuhat yhdeksänsataaluvun alkuun, ja toisella kurssilla siitä eteenpäin nykykirjallisuuteen asti.


Mmm, kuulostaa mielenkiintoiselta. Mutta ovatko kurssit liian vaikeita minulle ?


Minun on vaikea sanoa sitä.


Minusta sinä puhut ja ymmärrät suomea erittäin hyvin.


Mutta ehkä on parasta, että otat yhteyttä kurssin opettajaan ja puhut ensi hänen kanssaan.


Hänellä on vastaanotto perjantaisin kello kymmenestä yhteentoista.


Hyvä


Minä otan ensin yhteyttä häneen.


Miten minä voin ilmoittautua tälle kurssille ?


Ilmoittautuminen tälle kurssille alkaa vasta ensi viikon maanantaina.


Tuohon ilmoitustaululle pannaan lista, johon kirjoitetaan oma nimi ja yhteystiedot: puhelinnumero, osoite ja sähköpostiosoite.


Sinun kannattaa ilmoittautua ajoissa, koska kurssille mahtuu vain kaksikymmentä ensimmäistä.


Sitten se on täynnä


Se on hyvä tietää


Kiitoksia näistä tiedoista.


Ei kestä, näkemiin.


Näkemiin


Minä en tiedä siitä yhtään mitään.


Se on hyvä tietää.


Kiitoksia näistä tiedoista.


Ei kestä.


] Näkemiin


Tavataan taas !


No comments:

Post a Comment