Sunday, January 13, 2013

Аудирование: 20. Kirpputorilla

Hei, Anna, Jutta täällä.


Hei ! Mitä sinulle kuuluu ?


Hyvää.


Arvaa mitä, Anssi soitti äsken ja kysyi, tulisinko hänen kanssaan ylioppilaskunnan itsenäisyyspäivän juhliin.


Vihdoinkin.


Mutta kyllä minä arvasin, että hän pyytää sinua lähtemään kanssaan.


No, ei Anssista koskaan tiedä.


Minkälaiset juhlat ne oikein ovat ?


Ne ovat vuoden kohokohta.


Ylioppilaskunta järjestää ne vanhalla ylioppilastalolla, samaan aikaan, kun muu kansa katsoo Presidenttilinnan juhlia televisiosta.


Ai. Sitten sinne pitää varmasti pukeutua hienosti.


Mitä ihmettä minä panen päälleni ?


Kyllä se järjestyy.


Mennään lauantaina kirpputorilla katsomaan


Sieltä minäkin olen iltapukuni ostanut.


Lauantaina.


Monesko päivä se on ?


Mm, se on vasta marraskuun kahdeskymmenesseitsemäs päivä.


Meillä on vielä vaikka kuinka paljon aikaa.


Joo, hyvä ajatus.


Anna, sinä olet nero...


Moi.


Jutta, katso tätä


Mitäs tykkäät ?


Tuo on minulle aivan liian rohkea.


Ohoh, tämä on vielä rohkeampi kuin tuo.


Eikö täällä ole tavallisempaa mallia ?


Jutta !


Joulukuun kuudentena kukaan ei halua olla tavallisen näköinen.


No, tässä on vähän hillitympi


Joo.


Jos tämä olisi vähän lyhyempi ja kapeampi...


En tiedä, tämä väri ei ole hyvä.


Oikeastaan minä haluan tummemman iltapuvun.


Tumma on juhlavampi.


No, täällä on musta.


Tämä on oikeaa silkkiä.


Joo, tuo on paljon parempi.


Sovitan sitä heti !


Anna !


Tuo on liian iso sinulle.


Sen näkee, vasta nyt kun se on päällä.


Se näytti pienemmältä...


Entäs tällainen hihaton ?


Ei hullumpi.


Mutta, olisiko tämä punainen kuitenkin kauniimpi väri ?


Etkö sinä äsken sanonut, että haluat juhlavamman värin ?


No, tumma olisi tietysti paras, mutta tämä on myös hienostunut väri.


Ei se oikeastaan haittaa vaikka tämä on vähän vaaleampi.


Näytähän.


Joo.


Tuo väri sopii sinulle hyvin.


Kokokin näyttää sopivammalta.


Mitä tämä maksaa ?


Vain satakolmekymmentä markkaa.


Tämä on jopa halvempi kuin tuo musta.


Tämä on kaikkein upein ja tyylikkäin puku.


Tämän minä otan.


Jutta, kai sinä sentään ensin sovitat sitä ?


Vihdoinkin


Mitä ihmettä minä panen päälleni.


Kyllä se järjestyy.


Joo, hyvä ajatus.


Mitäs tykkäät.


Tavataan taas !

No comments:

Post a Comment